Wygrzebane z szafy, część 2: Piosenka na deszcz

Jeśli ktoś z was kiedykolwiek chciał poczuć się jak w filmie, to ostatnich kilka dni daje mu taką możliwość. Oto bowiem mamy pogodę w iście bollywodzkim stylu: „czasem słońce, czasem deszcz”…

W miarę rześkie poranki, ciepłe/upalne południa, burzowo-deszczowe popołudnia i wieczory – taki mniej więcej scenariusz powtarza się praktycznie codziennie.

Nie wiadomo jednak czy się śmiać, czy może płakać. To komedia jest czy dramat? Bo wystarczyło trochę więcej ulewnego deszczu i niektóre miejsca w Częstochowie po prostu pływały. Tak jak na przykład Centrum Handlowo-Usługowe „Jagiellończycy”…

Recepta na deszcz

Zapytałem Wujka Google o jakieś piosenki na taką deszczową porę. Podał mi odnośniki do kilku mniej lub bardziej profesjonalnych zestawień i playlist. Przejrzałem je, jednak na żadnej nie znalazłem tego już trochę zapomnianego kawałka, który leży sobie wygodnie od jakiegoś czasu na mojej youtubowej półeczce z ulubionymi utworami.

Oto więc przed wami moja propozycja piosenki na deszczową porę:

Malarze i Żołnierze – „Nie bój się deszczu”

Znacie? Pewnie nie. Więc krótko o wykonawcy:

Malarze i Żołnierze to polska grupa muzyczna założona w roku 1986 w Poznaniu. Wielokrotnie się rozpadała i reaktywowała. Jej najbardziej znanymi utworami są właśnie ten powyższy – „Nie bój się deszczu” – i „Po prostu pastelowe”, bardziej znany szerszej publiczności w późniejszej (coverowej) wersji zespołu Strachy na Lachy. Wokalista zespołu, Stanisław Holak, jest ojcem Mateusza i Kuby, liderów zespołu Kumka Olik. Tych kojarzycie już bardziej?

Gdy więc znowu zacznie padać, włączcie sobie powyższy utwór i razem z nim z uśmiechem na twarzach przetrwajcie niezbyt ciekawą pogodę. Bo przecież:

Nie trzeba mi nic więcej
Niż deszczu pełne ręce mam

***

Pierwsza część „Wygrzebanych z szafy” – poniekąd też w temacie pogody, no bo przecież zatytułowana „Oko burzy” – do znalezienia pod tym linkiem.

Skomentuj

